هپروط!

بدست soorena

یکی دو ماه پیش حدودای یک صب یه بچه زیر یک سال رو آوردن اورژانس…مادرش میگفت چند شبه نخوابیده و اصرار داشتن که زنگ بزنید متخصص اطفالتون بیاد…طبق معمول کلی توضیح دادم که متخصص ما این وقت صب بخاطر فقط و فقط مریض های خیلی بد حال ممکنه که بیاد نه مریض سر پایی بالاخره راضی شدن که من بچه شون رو ببینم…پرسیدم بی قراره؟ مادرش گفت نه…سرفه عطسه اسهال استفراغ هیچ کدوم رو نداشت…حتی میگفت گریه هم نمیکنه…دیگه داشت قضیه عجیب غریب میشد…سر تا پای بچه رو معاینه کردم…فکر کنم 7-8 ماهش بود…ریه و گوش و گلو و علایم حیاتی…هیچ چی یدا نکردم….وسوسه شدم دیفن هیدرامینی هیدروکسیزینی بنویسم که بخوابه اما پرسیدم خوب نمیخوابه پس چی کار میکنه…مادرش گفت فقط سرش رو به عقب خم میکنه…همون موقع بچه سرش رو برد به عقب و حالت کمانی به بدنش داد…مادرش گفت ببینید همین کار رو میکنه…یه ذره نگاهش کردم و یه آن یه چیزی پس ذهنم روشن شد…محمد امین اومد جلوی چشمم…بخش گوارش استیجری اطفال…محمد امین 7 ماهش بود با GERD بستری شده بود و بخاطر ریفلاکس شدیدی که داشت همیشه همینطوری به بدنش قوس میداد…یادمه سر راند گفتن اسمش سندیفر سیندرومه و قرار بود من برم از روی تکست نلسون بخونم که چی چیه و بجاش من به همون یه خط اسنشیال بسنده کردم و هیچ وقت حوصله نکردم برم با جزئیات این سندرومی رو که بنظر نمیومد شایع باشه بخونم…نمیدونم چرا اما خیلی مطمئن به مادرش گفتم این بچه معده اش درد میکنه…اسید معده اش زیاده…آلومینیوم ام جی براش نوشتم و گفتم حتما فردا ببرش مطب متخصص اطفالمون…این دفعه همون خانوم اومد پیشم…گفت یادته یه شب اومده بودیم به بچه ام شربت دادی…یه بار که بهش دادم خوب خوب شد و گرفت خوابید…بعد بردمش پیش متخصص اطفال اونم گفت مشکل از معده اش بوده و همین دارو رو داد…حالا آزمایش های دیگه اش رو که دکتر اطفال نوشته آوردم خودتم ببینی آخه دستت شفا بوده…میتونید تصور کنید که چقدر ذوق زده شدم و قند توی دلم آب شد مخصوصا که خیلی از روی سواد همچین تشخیصی نداده بودم صرفا حافظه کمکم کرده بود و بس…با هندوانه هایی که نصیبم شده بود و زیر بغلم سنگینی میکرد با خوشحالی هر چه تمام تر آزمایش های بچه رو دیدم بعد مادرش , خودش و بابای بچه رو هم  نشوند تا من ببینمشون و هزار و یکی هم آزمایش از اقوامشون داد دستم تا ببینم مشکلی نداشته باشن و من انقدر هیجان زده بودم که حتی نگفتم ویزیت گرفتین یا نه :دی در اون لحظه حاضر بودم به مبارکی و میمنت تشخیص خفنی که دادم  تمام  ایل و تبارشون رو بدون پرداختن ریالی معاینه کنم …وقتی از در رفتن بیرون پیش خودم فکر کردم عجب طبابتی کردی ها دمت گرم :دی حالا دیگه ازین ببعد تو رودرواسی این که دستت شفاست روت نمیشه ازین خاندان کلهم اجمعین ویزیت بگیری:))))))))))))

